بازگشت (3)

آموزش ما در پایگاه  "پلستسک"  با تست ها ی سخت و دشوار جسمی و ورزشی و روانی که هیچ کدام  شباهت و نزدیکی به آموزشهای خلبان شکاری  نداشت  شروع شد و ادامه پیدا کرد  "قرار گرفتن در دستگاه  سانترفیوژ , شتاب خطی , مخازن تحت فشار , کابین  ژیروسکپی  ,  رژیمهای متفاوت  غذایی جهت  تحت فشار و آزمایش قرار دادن دستگاه گوارش , قرار گیری  به مدت طولانی  در کابین ها و مخازن تنگ و کوچک " این  آزمایشات سخت  و دشوار  عجیب در من  حسی خواص  امیخته به کنجکاوی و هیجان  ایجاد می کرد . در یک روز خنک تابستانی  شمال روسیه به اطاق  ویژه  بررسی  دعوت شدم  . برای اولین با از افسران آموزش  نیروی هوایی  که همیشه هر کدامشان بنا به تخصص خود  با خلبانان  بحث و گفتگو می کردنند  خبری نبود  بجای آنها چند افسر ناشناس  رو  در روری من نشسته بودنند .

یکی از آنها که خود را  سرهنگ "واسیلی آگاریوف"  معرفی کرد . به من گفت میل داری  به زبان فارسی صحبت کنیم ویا زبان روسی ؟ من که چندین سال بود به غیر از تعدادی اندک مکالمه  تلفنی  با "حاج دایی حسن" و "خاله نرگس "  با کسی فارسی صحبت نکرده بودم . و مدت  6 ماه  هم که بدون دلیل ارتباط  تلفنی  با   سردار  "هاشمی" مسئول  خودم در سپاه نداشتم . با کمال میل گفنگو به زبان فارسی را با سرهنگ"واسیلی آگاریف" قبول کردم .سه افسر ارشد  و من بدور میز گردی نشستیم  و در کمال نا باوری دیدم که  ”آگاریف"  بدون لهجه روسی  و دقیقا مانند یک فارسی زبان ساکن تهران شروع به گفتگو کرد و

گفت: "حسین" تو مدت چهار سال است تحت آموزش و  بررسی  نیروی هوایی و سازمان فضایی  فدرال  روسیه هستی  و از نظر ما  جزوه افراد ی خواص و مستعد برای  فضانوردی هستی. تو هم شرایط جسمانی و هم شرایط روحی و فکری بسیار مناسبی داری . ما قبل از مطرح کردن این موضوع با تو  مذاکره ای داشتیم با  دولت ایران و فرماندهی هوایی سپاه پاسداران  و در مورد ادامه آموزش فضانوردی و  قطع ارتباط و تعهد تو با ایران به توافق  رسیدیم  و حالا این خودت هستی که باید تصمیم نهایی را بگیری  و خاطر نشان کنم  که در نظر داشته باش تمامی این آموزشها  و تمرینات  سختی را که تا به حال پشت سر گذاشتی نسبت به شرایطی پیش رو نوک کوچک بیرون زده از آب یک کوه یخ عظیم غوطه ور در زیر دریاست. در یک کلام تو باید با تمامی گذشته ات  بطور کا مل خدا حافظی کنی  و حتی سعی در پاک کردن  خاطرات  خود داشته باشی  چون با قبول این شرایط  آینده تو  ساختار و شکل و رنگش تماما  متفاوت با گذشته  خودت و هر انسان عادی دیگر خواهد بود . در آینده هر اتفاق عجیب و باور نکردنی  ممکن است رخ دهد. به تو پانزده روز وقت  داده خواهد شد برای اتخاذ تصمیم نهایی . این  مذاکره  در حضور  اینجانب سرهنگ    "واسیلی آگاریوف"  شرق شناس از سازمان فضایی فدرال روسیه ,سرتیپ دوم "سرگی آسیف " از نیروی هوایی فدرال روسیه , سرهنگ  "آخاتوونا آلیشا" از وزارت دفاع فدرال روسیه  و سرگرد  هوایی "حسین مرادی" از سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران  ثبت و صورت جلسه می شود .

 

 

 

 

ادامه دارد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: داستان تخیلی و تنرسناک ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 4 آبان 1395برچسب:, | 21:16 | نویسنده : محمد |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • سحر دانلود